onsdag 29 oktober 2014

assignment 2 - måleri



Assignment: gör en målning och sätt den på en kulle. Titta på den genom ett objektiv och fota.

Jag tycker att det är spännande med krockar. Vad händer när man tar en målning på en interiör och placerar ut den i naturen? Jag tycker att det här vardagsnära motivet nästan kändes lite andligt när det kom ut i naturen. Intressant hur omgivningen kan påverka både känslan och innehållet i en målning. Några av mina största konstupplevelser har jag haft i skulpturparker som till exempel Wanås. När jag ser mitt måleri såhär blir jag sugen på att utforska måleriet utomhus, varför inte i en konstpark där många olika konsttuttryck kan mötas.



1 kommentar:

  1. Jag gillar också konst utomhus. Det är något visst med det. Vilka fina arbeten du gör - inspirerande!

    SvaraRadera